Design Sprints
Van idee naar een gevalideerd prototype in slechts enkele dagen. Dat kan via een design sprint.
Deze werkwijze is een flexibel kader waarbij vaak voorkomende problemen binnen organisaties snel opgelost kunnen worden:
- Teams ondervinden problemen om te werken aan gemeenschappelijke business uitdagingen.
- Teams werken aan projecten waarvan de scope vaak wijzigt en zonder duidelijke doelstellingen.
- Teams hebben geen reële data om de juiste beslissingen te nemen. Discussies en projectgroepen worden ingeroepen om “oplossingen” te bepalen.
- Organisaties moeten innovatief zijn, maar weten niet hoe te beginnen.
- Zijn potentiële gebruikers effectief op zoek naar het project dat wordt ontwikkeld?
Als je één of meerdere van deze problemen herkent dan is een Design Sprint een oplossing om teams te helpen bij de verdere ontwikkeling van het product of dienst. Dit zonder veel tijd te verliezen aan interne communicatie, approval flows of het wachten op een beslissing die genomen moet worden.
Een Design Sprint bestaat uit een aantal workshops verdeelt over vier dagen:
Dag 1: Het bepalen van de belangrijkste uitdaging en onderzoek naar mogelijke oplossingen
Dag 2: Kiezen van de oplossing en het opstellen van een scenario
Dag 3: Uitwerken van het prototype voor de gebruikerstesten
Dag 4: Gebruikerstesten
de uitkomst van een Design Sprint is een “echt” product, getest door “echte” gebruikers. Omdat stakeholders een onderdeel zijn van het sprint team start het project vanuit lange termijndoelstellingen en vormen deze uitdagingen de basis van alle oefeningen tijdens de sprint. Alle neuzen wijzen in dezelfde richting. Altijd.